zaterdag 23 mei 2009

Zaterdag 23 mei 2009

Vandaag was ik in Gouda om de vrijwilligers te helpen met het stemmen werven en om aandacht te vragen voor duurzaam vervoer. Nu bleek de enige echte fietskoe die Nederland rijk is ook in Gouda op stal te staan. En de eigenaar wilde deze graag uitlenen voor wat rondjes over het drukbezochte marktplein. Dus zo lag ik deze zaterdag heerlijk comfortabel in een gestroomlijnd technisch vernuft! 



Deze ligfiets is de snelste van Nederland en haalt wel snelheden tot 60 kilometer per uur. Alleen op menskracht! Echt een geweldige uitvinding en prachtig dat we em mochten gebruiken voor onze campagne. En het was helemaal mooi dat ook het CDA vandaag Gouda had uitgekozen voor een actie met landbouwminister Verburg en CDA Europarlementarier Esther de Lange. Op een oubollige tandem reden zij ook een rondje, maar dat haalde het natuurlijk niet bij mijn supersonisch milieuvriendelijk vervoermiddel. 



De oubollige tandem van de CDA minister en de Europarlementarier is tekenend voor het landbouwbeleid wat zij voorstaan, namelijk vast blijven houden aan de 42 miljard euro Europese subsidie voor boeren zonder dat daar echt wat tegenover staat op het gebied van duurzaamheid en dierenwelzijn. Ik heb de minister aangeboden om ook even een rondje te rijden in mijn prachtige bolide om te voelen hoe het is om voorloper te zijn, maar ze nam mijn aanbod helaas niet aan. 



Daarom ben ik zelf nog maar wat rondjes gaan rijden en kregen we ongelofelijk veel bekijks! Esther de Lange van het CDA had er wel wat moeite mee! 



Gisterenavond weer een heerlijk vegetarisch diner gehad bij de Werkgroep Noord-Holland Noord in Oosthuizen (zo eet ik in ieder geval goed in campagnetijd!). We aten Hollandse pot en hadden levendige discussies over de campagne en waar de partij voor staat. Ik vind het geweldig om te zien dat zoveel leden zich inzetten voor de campagne en al hun vrije tijd steken in flyeren en posters plakken. We zijn er allemaal van doordrongen dat de Partij voor de Dieren in Brussel echt het verschil gaat maken. Want als enige partij die duurzaamheid, mededogen en respect voor mensen, dieren en natuur centraal zet in plaats van korte termijn economische belangen, zullen we inslaan als een bom! Kijk nu al uit naar het etentje morgen in Weert! 




 

http://ping.fm/GC27C

Geen opmerkingen:

Een reactie posten